Tuesday, April 7, 2009

seribu tahun seribu soalan seribu perkataan

3009. seribu tahun selepas tahun 2009,tinggal seorang manusia di bumi yang diberi nama al-ilaj al-kachak.beliau merupakan seorang manusi yang hidup dengan penuh kesederhanaan dan kekayaan budi bahasa.beliau tinggal di rumah gadong.sebuah rumah yang tak terlalu besar dan tak terlalu kecik,maka-maka la. rumah gadong merupakan rumah peninggalan nenek kebayan yang telah lama mati dihimpit pintu.

ilaj menjalani kehidupan seperti biasa,membasuh baju,minum nescafe,pandu ferrari sehingga pada satu hari ilaj terjumpa sebuah patung besar sebesar sebuah bilik di bawah bilik tanah di rumahnya.ilaj dengan jakun membelek patung itu.nak dipendekkan cerita ilaj termasuk dalam dunia patung itu.dia jatuh ke dunia baru.die pun hairan lalu menonong di bawah pokok jikalau ada buah jatuh.mungkin die boleh mengeluarkan teori baru atau mungkin dia akan jumpa seseorang persoalan yang banyak bermain di otak nya.

sedang die menunggu buah tembikai jatuh,muncul seorang lelaki yang agak perkasa bernama kayok nur lamak.lamak memandang ilaj dengan penuh ketat dan berkata 'kau nak kena pukul ke?'ilaj dengan takutnya terus sujud kepada lamak.lamak seorang cyclops tetapi bukan bermata satu tetapi berhidung satu.melihat ketakutan ilaj mereka pun berkawan.rupa-rupanya lamak merupakan bapa kepada kamalisme iaitu semangat bertayar.die bercita-cita hendak membuka sebuah bengkel satu hari nanti.

tanpa melengahkan masa mereka pun meneruskan perjalanan dengan seribu soalan.mereka menuju kerumah professor hubert namkol sr.mungkin profesor tahu kerna die banyak belajar dan makan kismis minda.tetapi prof kelihatan menggelabah mencari speknya yang hilang.tanpa spek,kuasa prof tak akan menjadi.

mereka mencari spek prof tanpa disedari mereka sudah jauh dari rumah prof dan hari sudah hampir gelap.mereka tidak nampak arah tuju mereka.semuanya menggelabah tetapi mujur kerna dengan semangat bertayar lamak membawa kepala rxz,kepala raksasa yang bentuknya seperti kuda tetapi mempunyai 2 kaki yang bulat kepunyaan masked rider yang dipukul oleh lamak kelmarin.di pertengahan jalan mereka ternampak objek berselubung.rupa-rupanya objek itu ialah prince kipapensliping.seorang putera yang aktif pada sesetengah waktu.prince kipa(nama manje) terkena penyakit 'sleep panic disorder'penyakit misteri.hmmm.

mereka meneruskan perjalanan dan muncul makhluk memeranjatkan mereka. 'arghh zomba'.zomba sebenarnya x berniat untuk menakutkan mereka.die cuma hendak mengambil burger benjo nye saja dan zomba itu terlalu muda lagi untuk dibunuh.mereka pun mengajak zomba dan menamakan nya ojneb kerana memiliki sifat kamalisme juga tetapi hanya part time saja.

sedang mereka melepak menikmati kopi-o dan biskut lutut muncul 2 orang kacak iaitu lebb dan tam noj.mereka kembar planet iaitu planet sport atau sport's planet.mereka pakar dalam sukan parang panjang dan raga ball.paling hensem antara mereka berdua ialah tam noj cuma die menghidap penyakit anjing jadian.balik pada cerita mereka berdua sedang berperang dengan lord faimau-raja kepada planet itu,planet dara.mereka tidak tahu cara nak mengalahkan nya kerana die mempunyai complete set of life.

mereka berasa takut kerana semua pernah dikalahkan dengan kuasa air liur.tetapi ilaj dengan blur membunuh faimau dengan kamehameha nya.mereka semua terkejut dan terus melantik ilaj menjadi raja di situ.kemudian mereka hidup dengan aman dan damai.

the end.sori kalo byk slh eja dan jgn pukul aku kwn2:)

2 comments:

lokman hassan abdullah said...

ko ni kurang waras!
melawan tabiat alam !

Husna.Ma said...

haha
hazwan mmg pandai berimaginasi
kalo x xdela cikgu salu puji dy pandai wat karangan
ye dak hzwan??
haha
;D